13 Mart 2016 Pazar

Kitap // Kürk Mantolu Madonna

Şu anda okuduğum kitabı bitiremediğim için eski okumuş olduğum Kürk Mantolu Madonna'yı tanıtmak istiyorum.

Kürk Mantolu Madonna, Sabahattin Ali tarafından 1943 yılında yayımlanan bir romandır.





Sayfa Sayısı : 160
Dili : Türkçe
Yayınevi : Yapı Kredi Yayınları
Kitap Türü :  Yerli Roman, Romantik
Konusu : Raif Efendi içine kapanık, melankolik ve dış dünyaya uyum sağlayamamış bir karakterdir. Haksızlığa uğradığında karşı koymamı, hayatı boyunca birçok şeye boyun eğmiştir. Sevmediği bir kadınla evlenmiş ve o kadından çocukları olmuştur. Kendi hayatına istediği gibi yön verememiş, başkalarının isteklerine göre hareket etmiştir. Hayatında güzel bir anısı sadece bir tane olmuştur v bu anıyı da günlüğüne aktarmıştır.
 Bir gün iş yerine yeni gelen bir çalışan Raif Efendi'nin bu hallerine anlam veremez, neden bu şekilde olduğunu merak eder. Bir gün Raif Efendi iş yerine gelmez, çalışan Raif Efendi'yi merak eder ve evine gider. Raif Efendi hasta döşeğinde yatıyordur. Raif Efendi günlüğünü çalışana verir ve yakmasını söyler. Çalışan evine gelince günlüğü yakmak yerine okumaya başlar.
 20'li yaşlarında olan raif efendi babasının isteği üzerine Berlin'e sabunculuk öğrenmek için gider. Berlin'de sanata ilgi duymaya başlar. Her gün sanat galerisine gider. Bir gün sanat galerisinde bir resim ilgisini çeker. Sırf o resmi görebilmek için her gün sanat galerisine gelmeye başlar. Raif efendi tablodaki kadına aşık olur. Bu tablo onda hiç hissetmediği duygular uyandırır. Bir gün tabloyu seyrederken bir kadın yanına gelir. Bu kadın tablonun sahibi Maria Puder'dır. Raif başta kadının kendisiyle alay eden birisi olduğunu düşünür. Tablonun sahibi ile konuştuğunu öğrenince dünyası değişmeye başlayacaktır.
 Maria Raif ile tekrar bir araya gelir. Kendisinin erkek gibi özgür yetiştiğini Raif'e bahseder. İkisi adeta birbirlerini tamamladıklarını düşünürler ve arkadaş olurlar. Raif Maria'ya aşık olmaya başlamıştır. Fakat Maria'nın kendisiyle aynı hislere sahip olup olmadığını bilmez. Raif babasının onu Türkiye'ye çağırması üzerine Türkiye'ye döner. Maria Raif'e sürekli mektup yazmaktadır. Uzun bir süre böyle devam eder. Daha sonra Maria'nın mektup göndermeleri kesilir. Raif Maria'nın artık kendisini sevmediğini düşünür ve başka bir kadınla evlenip yuvasını kurar. Aradan 10 yıl geçer ve Raif Maria'nın bir yakınıyla Ankara'da karşılaşır. Kadının yanında bir de kız çocuğu vardır. Raif Maria'nın yakını ile konuştuğunda gerçeği öğrenir. Maria hastalanıp vefat etmiştir ve o kız çocuğu da Maria ile raif'in çocuklarıdır.

Romanı 10.sınıfa giderken okumuştum ve yazımını, anlatımını, konusunu çok beğenmiştim. Hemen kitabı aldırıp evdekilerin de okumalarını sağladım. Gerçekten herkesin okuması gereken bir roman olduğunu düşünüyorum. Yazımı iyi olan, kaliteli bir kitap bence.

10 yorum:

  1. Bu kitabı neredeyse her kitap bloğunda görmeye başladım ve çok merak ediyorum. İnşallah en kısa zamanda bende okuyacağım.
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir kitap, tavsiye ederim. Ben teşekkür ederim. ^^

      Sil
    2. İnşallah elimdeki kitaplar bittiğinde sipariş edeceğim.

      Sil
  2. Hayatımda okuduğum en iyi kitaplardan biri... Bu kitap ile kitaplara olan bakışım çok değişti. Herkesin okuması gereken kaliteli bir kitap. Ve Sabahattin Ali'nin yazınlarında biraz kendimi bulduğum için daha bie seviyorum. Ellerine sağlık. ♡

    YanıtlaSil
  3. bu ustanın kitabını sanıyorum bir tek ben okuyamadım :( @bw

    YanıtlaSil
  4. Raif Beyin yaşadıklarından, anlattıklarından öğreneceğimiz çok şey var. "Kitaplara Kaçanlar" a beklerim. Ziyaret eder ve "Evimiz Cennetimiz Bizim" başlıklı yazıma göz atarsanız Raif Beyin çok güzel bir tecrübesini tekrar hatırlarsınız.

    YanıtlaSil